Buitensport

Buitensporten

 

Wat zijn de voordelen van buiten trainen?
Buitentraining verhoogt endorfines

 

Wist je dat het woord ‘endorfine’ eigenlijk een verzonnen term is die de termen ‘endogeen’ en ‘morfine’ combineert? Als iets endogeen is, betekent dat gewoon dat het in het lichaam is gemaakt. (van binnenuit) Endorfinen zijn dus eigenlijk een soort type morfine dat door ons lichaam wordt gemaakt. Dat verklaart waarom ze ons zo goed laten voelen!

Endorfines zijn natuurlijke pijnstillers en laten ons gelukkig voelen, net als morfine. Buiten trainen wordt geassocieerd met hogere niveaus van deze ‘feel good’ chemicaliën die in het lichaam worden geproduceerd. Vijf minuten buiten in een open groene ruimte vertoeven geeft al aanzienlijke humeur verbeteringen.

Je verbrandt meer calorieen dan binnen

 

Wanneer je traint in een sportschool of op een loopband rent, hoeft je lichaam de elementen niet te bestrijden. De oppervlakken zijn glad en door de mens gemaakt en je hoeft niet zo hard te werken om ze te bestrijden. Wanneer je buiten traint, heb je de toegevoegde elementen van windweerstand, de warmte van de zon, de kou en daarbij ongelijk terrein om je scherp te houden. Onderzoek zegt dat je tot 10% meer calorieën kunt verbranden dan je reguliere gymsessie.

Verse lucht

 

Hoge zuurstofgehaltes verbeteren bijna elke chemische reactie in je lichaam. Onderzoek toont aan dat tijd doorbrengen in de frisse lucht, omringd door de natuur, de energie in 90 procent van de mensen verhoogt. De natuur is brandstof voor de ziel. Vaak wanneer we ons uitgeput voelen pakken we een kopje koffie, maar onderzoek suggereert dat een betere manier om energie op te doen is contact te maken met de natuur.

Buitentraining kan de botdichtheid verbeteren

 

De beste bron van vitamine D is zonlicht. In feite is er een type vitamine D dat we alleen door zonlicht kunnen krijgen en niet door het lichaam kunnen worden geproduceerd of door voedsel kan kunnen worden opgenomen. En iets wat de meeste mensen niet weten is dat vitamine D uit een pilletje anders van samenstelling is dan de vitamine D die in de huid wordt aangemaakt onder invloed van zonlicht. Vitamine D is essentieel voor ons lichaam om calcium te absorberen en het verbetert ook je humeur. Gebrek aan vitamine D is een reden waarom zoveel mensen in de winter last hebben van seizoen afhankelijke stoornis .

Volgens de laatste aanbevelingen moeten we proberen om minstens één of twee keer per dag minstens 10 minuten blootstelling aan de huid van de huid te krijgen. Zelfs als het bewolkt is, kan je lichaam nog steeds vitamine D uit zonlicht halen, het duurt alleen iets langer.

Buiten sporten bespaart geld

 

Door buiten te trainen bespaar je op de accommodatie en workout materialen van een sportschool. Je hebt geen dure apparatuur nodig om een ​​goede workout te doen, in feite heb je helemaal geen apparatuur nodig! Gebruik eenvoudig bankjes, bomen en andere natuurlijke dingen om uw training te voltooien

SterkLopen Buitensporten

 

SterkLopen geeft al zijn trainingen buiten. Dat kan midden in de natuur zijn maar ook dwars door de stad.
Afwisseling in routes en workouts zorgt ervoor dat iedere training weer als “nieuw” wordt ervaren.

In de groepen staat veiligheid en een prettige sociale sfeer boven alles.

Trainen moet leuk en uitdagend zijn en dat voor alle niveaus!

facebook
linkedin
youtube
instagram

Een nieuwe Startersclinic start 19 september 2018 Sluiten